SearchBar - סרגל הכלים שיקפיץ לכם את חוויית הגלישה בGoogle Chrome


SearchBar הוא תוסף לChrome בצורת סרגל כלים שמוסיף לדפדפן תיבת חיפוש שנפרדת משורת הכתובת. התוסף נוצר על ידי ג'ייקוב הילטון עקב אכזבה מתיבת החיפוש המובנה של Chrome שלא נפרדת משורת הכתובת וגם קשה להשתמש בה במנועי חיפוש שהם לא ברירת המחדל וגם אין סרגל כלים של Google לChrome וגם התאכזב מתוספים אחרים שגם הם מוספים תיבת חיפוש לדפדפן. כמו כן, הוא חינמי לגמרי למרות שג'ייקוב הילטון עבד עליו מאוד קשה, כי הוא רצה שכל מי שרוצה יוכל להתקין את התוסף הזה. הסיבה שקשה להשתמש במנועי חיפוש שהם לא ברירת המחדל בתיבת החיפוש של Chrome היא שאין לה תפריט צמוד או כפתורים גלויים לשימוש במנועי חיפוש שהם לא ברירת המחדל ואפשר להשתמש במנועי חיפוש שהם לא ברירת המחדל רק בהקלדת מילות המפתח שלהם, וזה בעייתי כי לא תמיד אנחנו מודעים למילת המפתח של כל מנוע חיפוש ולא תמיד יודעים אם מנוע החיפוש בכלל קיים בדפדפן. לשם השוואה, בתיבת החיפוש של Internet Explorer Firefox וסרגל הכלים של Google יש תפריט צמוד שבזכותו קל להשתמש במנוע חיפוש שהוא לא ברירת המחדל.

ג'ייקוב הילטון יצר את SearchBar כחיקוי של סרגל הכלים של Google תוך התמקדות בתכונות החיפוש. כמו כן, התכונות של SearchBar הן בין היתר:

  • כשמקלידים בתיבת החיפוש של SearchBar מופיעות הצעות מההיסטוריה ומGoogle לחיפושים פופולריים אבל החיפוש לא מתבצע מייד כשלוחצים על הצעה אלא שההצעה רק ממלאת את תיבת החיפוש.
  • כשמסמנים טקסט בדף הוא ממלא את תיבת החיפוש של SearchBar ואז כשלוחצים על כפתור חיפוש כלשהו החיפוש מתבצע עם הטקסט המסומן (רק כשהוא מופיע כסרגל כלים).
  • אפשר להדגיש את מילות החיפוש בדף וגם למצוא אותן כשרווח מפריד בין המילים אלא אם כן הן בין מרכאות (רק כשהוא מופיע כסרגל כלים).
  • מנועי החיפוש מותאמים אישית לגמרי, אפשר להגדיר את השם כתובת דף הבית כתובת החיפוש והסמל בנפרד.
  • למרות שאי אפשר להציג אותו במדויק כתיבת חיפוש ליד שורת הכתובת מאחר שתוספים מוגבלים בהופעתם בסרגל הכלים לכפתור אחד בלבד, עדיין אפשר להתאים אישית את הפריסה שלו (עליון או תחתון, משמאל לימין או מימין לשמאל, בבלון תמיד או כסרגל כלים אם אפשר).
  • אפשר לפתוח את החיפוש בכרטיסייה חדשה תוך לחיצה על המקש Ctrl ומנוע החיפוש המבוקש באותו זמן, ובמקרה של מנוע החיפוש הראשי גם תוך לחיצה על Shift וEnter באותו זמן.
  • מקשי קיצור למנועי החיפוש השונים, בכרטיסייה הנוכחית ובכרטיסייה חדשה בנפרד.

המניעים שלי להתקנת התוסף

המניעים שלי להתקנת התוסף מאוד דומים למניעים של ג'ייקוב הילטון ליצירת התוסף ופרסומו. תיבת החיפוש המובנה של Chrome הייתה לי קשה לשימוש לאורך השנים, גיליתי את Chrome בתקופה שבה לרוב הדפדפנים הייתה תיבת חיפוש שנפרדת משורת הכתובת ויש לה תפריט צמוד לשימוש במנועי חיפוש אחרים, ולא הייתי מודע לזה שכדי להשתמש במנוע חיפוש שהוא לא ברירת המחדל אני צריך להקליד מילת מפתח - אפילו מה זה מילת מפתח לא ידעתי. היום אני כבר מודע לזה אבל עדיין לא אוהב להקליד מילת מפתח כדי לשנות את סוג החיפוש. כמו כן, ב2013 מצאתי תוסף שכבר אי אפשר להשיג בכלל בשם Universal Search & IE8 Accelerators שהוא תוסף שמשלב בין תיבת חיפוש עם כפתורים גלויים לשימוש במנועי חיפוש שונים שמופיעה כשלוחצים על הכפתור של התוסף שלה בסרגל הכלים לבין תפריט שמופיע כשמסמנים טקסט בדף ויש בו כפתורים לחיפוש באמצעות מנועי החיפוש השונים, אבל כבר ב2015 התוסף נעלם מן החנות ולא השתמשתי בו כל כך הרבה. במחצית השנייה של 2016 גיליתי סוף סוף את התוסף SearchBar שהוא האהוב עליי לצורך חיפוש מאחר שכל אחד ממנועי החיפוש השונים מופיע הכפתור גלוי וגם שכשמקלידים בתיבת החיפוש שלו הוא מציג הצעות מGoogle, וגם יש לו עוד תכונה מעניינת של הדגשת מילים בדף ומציאת כל אחת מהן בנפרד. SearchBar התברר לי כתוסף קל במיוחד לשימוש ולכן אני משתמש בו באופן קבוע עד היום.

עם זאת, חשוב לציין שאני עדיין משתמש לפעמים בשורת הכתובת לא רק כדי להעתיק את הכתובת של הדף הנוכחי במטרה ליצור לו קישור, אלא גם כדי להקליד בה כתובות ולחפש סימניות ודפים שביקרתי בהם, ובמידה פחותה גם כדי לחפש באינטרנט.

תגובות